Jak zdobyć klientów? To pytanie, które zadaje sobie prawdopodobnie każdy fotograf w okresach przestoju lub na początku swojej drogi. Mnie bardzo męczy sprzedażowa część działalności fotograficznej. Na szczęście w dużej mierze moi klienci przychodzą sami. To zasługa specyfika mojej pracy – fotoreporter ma okazję poznać wiele osób i być w wielu miejscach. Wielokrotne to procentowało dłuższymi współpracami.

Jak zdobyć klientów, gdy jednak nie mamy takiej możliwości? Wychodzę z założenia, że nic w biznesie nie jest wieczne. Staram się jednak zdobyć klientów w możliwie pasywny sposób, wykorzystując do tego już zrealizowane zlecenia z kategorii wydarzeń (eventy firmowe, śluby, itp.).

Wykorzystuję do tego strefę klienta. To podstrona na mojej witrynie obejmująca wpisy blogowe z całymi galeriami dla gości danego wydarzenia. Zazwyczaj są to imprezy zamknięte, więc dodatkowo zabezpieczam każdy wpis hasłem przekazywanym klientowi. Jakie mam z tego korzyści? Zadowolenie klientów, bo otrzymują przystępną i bezpieczną możliwość pokazania zdjęć. Mnie natomiast z imienia i nazwiska poznają osoby oglądające tę galerię. Widzą moje portfolio, usługi, kontakt. Na imprezie postać fotografa zazwyczaj zostaje anonimowa. Dzięki strefie klienta kierujemy gości fotografowanego wydarzenia wprost na naszą stronę internetową. I tak możemy zdobyć potencjalnych klientów. Więcej w filmie, który obejrzyjcie na moim kanale.